måndag 21 februari 2022

Review: House of Earth and Blood

House of Earth and Blood House of Earth and Blood by Sarah J. Maas
My rating: 4 of 5 stars

Denna författare är makalöst bra på att bygga upp ett rikt persongalleri, en bildskön miljö och händelseutvecklingar som tar andan ur mig. Den är beroendeframkallande och spänningsnivån är bitvis så hög att jag glömmer tid, rum och familj. Jag har inget emot att boken är på cirka 700 sidor, det bäddar för en bra handling. Det som drar ner betyget är att den berättas för mycket hur Hunts synvinkel, Bryce får för lite utrymme vilket skapar en maktbalans till fördel för Hunt. Han synvinkel blir ibland arrogant och BDSM-varningar blinkar rött. Jag hoppas att bok nummer två är mer balanserad. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...