söndag 6 februari 2022

Review: Grim

Grim Grim by Sara Bergmark Elfgren
My rating: 3 of 5 stars

Jag gillade omslaget till Grim, författaren är skicklig på att välja illustratörer som lyfter fram boken. Jag har tidigare läst Norra latin och nu Grim och jag tycker båda är ok men jag kommer nog inte engagera mig mer i författarens värld. Bergmark/Elfgren har ett målande språk, ett väl förankrat persongalleri och oftast ett tema i boken som är ordentligt efterforskad. I Grim är temat extrem hårdrock och jag har fått lära mig enormt mycket inom denna genre. Jag hittar dock inte engagemanget för boken och kommer skänka den vidare till skolbiblioteket.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...