torsdag 24 februari 2022

Review: Klara and the Sun

Klara and the Sun Klara and the Sun by Kazuo Ishiguro
My rating: 5 of 5 stars

Klara och solen presenterade jag för medlemmarna i bokcirkeln men ursprungligen var den ett tips från Barack Obamas lästips. Jag har tidigare läst någon bok av nobelpristagaren Ishiguro men Klara och solen kommer bli svårslagen. För mig är den en lyssnarupplevelse från start till mål och uppläsaren Eva Röse ger ett superb arbete. I bokcirkeln är vi uppdelade i två läger utifrån vad vi tyckte. Jag tillhör sidan som gillar öppna frågor utan konkreta svar och den andra sidan var mer frustrerade över att de just inte fick några svar på många av sina frågor utifrån bokens handling. Ishiguro gör en skicklig insats i att väcka frågor kring AI vs en levande organism, miljöförstöring och människans relation med tekniska prylar. Läs den!

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...