måndag 25 oktober 2021

Review: Vi mot er

Vi mot er Vi mot er by Fredrik Backman
My rating: 5 of 5 stars

2021
Jag vågar säga att Vi mot er är Backmans bästa bok i serien om Björnstad. I boken finns så mycket glädje och så mycket sorg, min barometer för känslor åker upp och ner likt en jojo och klumpen i magen blir tyngre och tyngre. Jag älskar möjligheten att växla mellan att läsa och att lyssna, det gör att jag inte förlorar tid och uppläsaren Marie Richardsson är superb. Det ska bli mycket spännande att läsa den sista boken i serien.

2018
Åh, Backman då får mig att spela upp känslolivet alla faser. Ilska, sorg, glädje, ångest och mycket mer. Han är makalöst bra på att få läsaren att väcka alla känslor på en och samma gång. Därför är jag helt urladdad för varje gång jag trycker på pausknappen. Värst är ångestkänslorna, att jag vet att någon snart kommer råka illa ut eller att jag tänker på hur mina egna barn kan råka illa ut.

Vi mot er tar vid direkt där Björnstad slutade och det är som om jag aldrig lämnat staden. Jag engagerar mig, försöker undvika att välja sida (omöjligt) och jag håller tummarna för att Backman snart skriver klart den avslutande delen.

View all my reviews

1 kommentar:

1. Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv trodde jag aldrig att kärlekstrollformel kunde få tillbaka min ex älskare Mårtensson, tills min vän introducerade mig för den riktiga besvärjelsen, innan jag kontaktade några trollformler för att hjälpa mig men vet om de kunde hjälpa mig, vissa krävde de mer pengar tills Jag följer enkla instruktioner från den stora kärleksförtrollningen via hans personliga WhatsApp-nummer +12162022709, jag kunde kommunicera och ringa honom och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka Drigbinovia Vem som helst kan fortfarande få samma hjälp från honom idag för att återta förlorad kärlek eller återställa en trasig relation och frånskild partner kan återgå till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 3 dagar, min före detta älskare ringde mig på telefon för att be om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. du kan också nå hans e-post på doctorigbinovia93@gmail.com Tack till Drigbinovia för hans begåvade krafter tack för att du tog dig tid att läsa mitt vittnesbörd?

SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...