fredag 5 november 2021

Review: Vinnarna

Vinnarna Vinnarna by Fredrik Backman
My rating: 5 of 5 stars

En fantastisk trilogi har gått mot sitt slut och jag är enormt nöjd med handlingen och hur det slutade. Vi visste redan från första boken vem vi skulle förlora men det gjorde ont i hjärtat ändå. Av de tre böckerna tycker jag mellanboken är den bästa, vilket är ovanligt i en trilogi. Backman har bett om ursäkt att Vinnarna blev så lång men jag hade kunnat sluka fler sidor än de ca 700 som boken innehåller. 

Jag har ännu inte sett HBO-serie om Björnstad, men jag känner att inget kommer leva upp till mina förväntningar utifrån den upplevelse jag fått av böckerna. Jag kommer stanna vid att ha läst serien och till nästa år kommer jag troligen läsa om Ove och Britt-Marie. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...