torsdag 31 december 2020

Review: Trollkarlens hatt

Trollkarlens hatt Trollkarlens hatt by Tove Jansson
My rating: 4 of 5 stars
Den enda erfarenheten jag har från min barndom när det gäller Mumintrollen är den tecknade TV-serien som gick på SVT. Vi hade visserligen boken Vem ska trösta knytet som en bilderbok men jag tyckte den var konstig och läskig. I bokcirkeln läste vi Tove Janssons självbiografi och sedan valde vi valfri Muminbok.

Jag valde Trollklarens hatt och blev mycket glad att jag fick lära mig om hur Mumintrollen hittade de moln som de leker och svävar med i TV-serien. Språket är roligt och de egocentriska trollen är underhållande. Dock tror jag detta kommer bli en bättre upplevelse att läsa tillsammans med mina barn så de övriga böckerna i serien sparar jag. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...