onsdag 30 december 2020

Review: Stoner

Stoner Stoner by John Williams
My rating: 4 of 5 stars

En positiv överraskning som bokcirkeln röstade fram. Jag borde dock ha skrivit denna recension under sommaren när jag läste den. Boken fick positiva betyg av de flesta i cirkeln och jag fick insyn i en lärarvärld som delvis påminner om min egen, med skillnaden att jag lever 60 år efter William Stoners undervisning. Samtidigt som boken är intressant är den också tragisk. En man som älskar sin dotter över allt annat men är för svag/rädd att visa den kärleken. En olycklig moder som inte kan uppmuntra denna kärlek då den spelar på hennes avundsjuka. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...