onsdag 30 december 2020

Review: A Deadly Education

A Deadly Education A Deadly Education by Naomi Novik
My rating: 4 of 5 stars 
 
Jag har följt och läst Naomi Novik ända sedan hennes genombrott med Hans majestäts drake. Den serien var bra men blev alltför lång. Hennes senaste satsning med hjältinnor i ett sagotema har varit lyckad och de har lockat mig till läsning. A deadly Education är något helt annat och den har inte fått det lätt i att så många jämför Scholomance med Hogwartz. 

Scholomance är en skola med magi och där slutar liknelsen med Hogwartz. Jag gillar boken men har svårt att förstå delar av innehållet. Novik har skapat magiska varelser och tekniska system med begrepp och beskrivningar som jag inte förstår mig på. Jag gillar läget och läser vidare i förhoppning att tillslut kommer jag förstå allt. Jag ser fram emot fortsättningen och hoppas att författaren har haft mycket tid att skriva under denna epidemi.


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...