torsdag 31 december 2020

Review: Hon som vandrar

Hon som vandrar Hon som vandrar by Yazbek Samar
My rating: 2 of 5 stars
Den här boken läste jag under en mycket lång tid. Jag startade i mars och avslutade den någon gång i augusti. Boken är svår att beskriva, den måste upplevas även om den är en av de hemskaste böckerna jag läst. Hemsk utifrån ett barns perspektiv, ett barn som upplever krigets Syrien. Likväl som den bitvis är hemsk är den också surrealistisk och den spelar på att barnet har någon form av NPF diagnos.  

En oerhört svår bok att recensera, läs den om du har en nyfikenhet som överträffar mammahjärtat. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...