torsdag 31 december 2020

Review: Där kräftorna sjunger

Där kräftorna sjunger Där kräftorna sjunger by Delia Owens
My rating: 5 of 5 stars

Jag tror att detta kan bli årets läsupplevelse (dock har jag inte tittat igenom mitt läsår 2020). Den är egentligen inte lika bra som Brandon Sandersons nya bok eller Allt jag fått lära mig, men betygssystemet på Goodreads borde vara tiogradigt (eller så borde jag mer använda betyg 1 och 2). 

Där kräftorna sjunger utspelar sig i amerikanska södern i början av 50-talet. Kya växer upp i en stuga vid träsket med sin sönderslagna familj. Familjen krymper alltmer och tillslut är det bara Kya kvar tillsammans med sin alkoholiserade pappa. Från en ung ålder får hon klara sig själv och överleva inte bara matbrist utan även fördomar från människor i samhället som kallar henne träskflickan. 

Ge dig själv ett nyårslöfte och läs denna fantastiska bok!


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...