måndag 31 december 2018

Review: Jag ska rädda er alla

Jag ska rädda er alla Jag ska rädda er alla by Émilie Frèche
My rating: 5 of 5 stars

En mycket bra och lärorik bok som jag tagit lärdom av. Till en början hade jag mycket svårt för vissa berättarröster men jag vande mig. Genidraget i berättelsen att det är olika röster för dottern, mamman och pappan.

Det här en berättelse om radikalisering, påverkan och inflytandet via socials medier. Den påverkar och jag klumpen i magen växer jag blir alltmer orolig över hur lätt och smidigt det är att påverka ungdomar via sociala medier. Påverkan som leder till hjärntvätt över allt kring de värderingar man fostrar sina barn efter. Jag inser vikten av att prata om hur medier påverkar med mina barn och att också ha koll på vad de tar del av. Läs denna bok under 2019!

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...