måndag 31 december 2018

Review: War Storm

War Storm War Storm by Victoria Aveyard
My rating: 3 of 5 stars

Då har jag äntligen avslutat Röd drottning tetralogin. Jag gillar författaren, bara att hon på sin hemsida presenterar sig som författare, manusskribent, hobbit och slytherin inger respekt. Hon är skicklig på att skapa intriger och att få läsaren att engagera sig i varje karaktär. Genidraget är att låta läsaren få se världen ur odjurets, förövarens synvinkel vilket skapar både sympati och förvirring. För måste det inte alltid finnas gott och ont? Hur ska det goda annars segra om läsaren känner med båda sidorna? Att inte betyget blir högre beror på att jag läst för mycket inom genren och är lite oengagerad samt att det blir för mycket med fyra böcker.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...