måndag 31 december 2018

Review: The Ocean at the End of the Lane

The Ocean at the End of the Lane The Ocean at the End of the Lane by Neil Gaiman
My rating: 4 of 5 stars

Äntligen en Neil Gaiman bok jag förstår från första sidan till sista, i alla fall tror jag mig förstå och hoppas därmed att jag knäckt Gaiman-koden. Nästa bok får avgöra om jag lyckats.

The ocean at the end of the lane tror jag läses bäst på originalspråket om du är vuxen. Boken är skriven ur en sjuårings perspektiv (kanske därför jag förstår den:). Den passar att läsa bäst tillsammans med en vuxen, kanske att barnet behöver vara 10 år eller äldre. Anledningen är att det är en del mörka och läskiga scenarion som behöver diskuteras och ventileras.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...