söndag 27 maj 2018

Review: The Invisible

The Invisible The Invisible by Mats Wahl
My rating: 3 of 5 stars

En bra bok att ha som klassuppsättning där fokus ligger på rädsla den främlingsfientlighet som växer fram i en liten stad. En stad där företagen lämnar, huspriserna rasar och framtidstron utrotas. I denna tid verkar det saknas en skolinspektion och en fungerande socialtjänst.

Jag hade önskat att författaren gett Hilmer mer utrymme. Jag tänker mig korta kapitel där Hilmer får berätta ur sin synvinkel. Slutet med flickvännen är en besvikelse. Varför inte bara ha slutet att Himler bara... varför försöka mjuka upp döden? En eloge till författaren för att han citerar författaren Christofer Browning.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...