söndag 15 april 2018

Review: Min fantastiska väninna

Min fantastiska väninna Min fantastiska väninna by Elena Ferrante
My rating: 4 of 5 stars

Många har för mig läst denna serie, så nu var det på tiden att jag gav mig in i en berättelse om två vänninor under 1950-talets Neapel. Elena och Lila växer upp tillsammans och handlingen tar sin början när Lila mystiskt försvinner. I ett försöka att hitta sin vännina börjar Elena skriva om deras liv och uppväxt. Första delen handlar om uppväxten och ungdomsåren.

Språket är fantastiskt och uppläsaren makalöst bra. Handlingen är stillsam men ändå intressant och jag förstår varför serien blivit så populär. Det enda som är svårt är alla namn, de är många och i en ljudbok finns inget personregister. En svår fråga är om jag nu, direkt ska fortsätta lyssna eller om jag borde ta ett litet uppehåll.

View all my reviews

2 kommentarer:

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...