tisdag 1 maj 2018

Review: Kvinnan på bänken

Kvinnan på bänken Kvinnan på bänken by Anna Jansson
My rating: 4 of 5 stars

Några gånger per läsår behöver jag koppla av med en deckare. Anna Jansson leverar alltid något spännande, mixat med lite historia på min favorit ö i Sverige. Det är lätt att hänga med, hjärnan slappnar av och bara flyter med i handlingen. Kvinnan på bänken hamnar högt bland författarens alla böcker om Maria Wern, framförallt för den lär mig lite om polisens situation efter den stora (och underliga) omorganisationen som skedde för några år sedan.

Författaren lyfter också in Meeto-rörelsen och jag fortsätter förfasas över att män inte kan lära sig att ett Nej är ett nej. Jag grubblar hur man ska lyfta diskussionen när jag kör sex occh samlevnad med mina åttor om några veckor.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...