fredag 20 oktober 2017

Review: Besökaren

Besökaren Besökaren by Dag Öhrlund
My rating: 1 of 5 stars

Den här boken kan nog placera sig som en av årets sämsta. Det som gör att jag fortsätter lyssna är att uppläsaren Stefan Sauk gör ett skickligt jobb. Besökaren är full med fördomar mot män, mot kvinnor, mot polisväsendet, samhället och utveckling. Vilken författare idag har inte en backup på sitt manus? Vilken man är så enfaldig att han ständigt upprepar sina misstag? Vilken polis behandlar sina kollegor som skit och kommer undan med det? Inte för att han är skicklig med tanke på alla missar han gör i utredningar. Boken upprepar sig så mycket att jag som läsare känner mig kränkt över att författaren nedvärderar mitt minne. Boken kan kortas ner med minst 200 sidor.

Det enda som lyfts bra i denna bok är vilken kamp och vilka svårigheter det medför för en familj som har ett barn med funktionshinder. En kamp för att få hjälp och stöd, en kamp för att få samma läkare att följa barnet genom livet, en kamp att hitta assistenter som är villiga att arbeta med dålig lön och ett jobb som kräver mycket psykiskt och fysiskt.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...