lördag 14 oktober 2017

Review: Hur du tränar din drake

Hur du tränar din drake Hur du tränar din drake by Cressida Cowell
My rating: 3 of 5 stars

Vem älskade inte filmen Draktränaren och önskade sig en alldeles egen drake som Toothless. Jag blev nyfiken på böckerna till filmen och lånade med en ljudbok från senaste bibliotekstrippen. Boken innehåller en härlig humor, men har svårt att mäta sig med filmen. Det kämns som om de bästa bitarna plockades ut ur boken för att sedan låta manusförfattarna skapat något ännu bättre. Detta är dock den första boken i en serie så jag hoppas att döttrarna finner dem intressanta i framtiden så att jag kan läsa vidare.

Det som höjer upp boken en stjärna är Robert Gustafssons fantastiska röstgestaltning av alla bokens karaktärer. Jag rekommenderar dig att lyssna på den bara för detta.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...