söndag 29 oktober 2017

Review: Harry Potter and the Sorcerer's Stone

Harry Potter and the Sorcerer's Stone Harry Potter and the Sorcerer's Stone by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Tänk att det i år är 20 år sedan den första Harry Potter gavs ut och 10 år sedan Rowling "avslutade" serien. Det ska självklart firas med en omläsning (lär vara min femte eller sjätte) men denna gång låter jag Stephen Fry göra jobbet. Fry läser upp boken på ett skickligt, fantastfullt och engagerande sätt. Jag missar inte en stavelse och blir nästan deprimerad när boken tar slut och jag måste börja lyssna på någon annan bok som inte kan mäta sig med kombinationen Rowling och Fry. Innan jag kommer iväg till biblioteket för att låna Hemligheternas kammare får Sherlock Holmes och Baskervilles hund av Arthur Conan Doyle försöka liva upp vardagens uppgifter.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...