måndag 2 juni 2014

Maggie Stiefvater - Kretsen

Fyra pojkar på en internatskola bildar ett hemligt sällskap i syfte att finna en mytomspunnen kungagrav.

En flicka har sedan hon var liten fått höra att om hon någonsin kysser sin sanna kärlek så kommer han eller hon att dö.

Deras öden kommer att beseglas på en övergiven kyrkogård en kylig vårnatt.

Mystisk, sällsam och vacker.
Maggie Stiefvaters nya fantastiska
bokserie är äntligen här. Källa: Bokus


Jag är spontant överraskad över författaren och hennes verk. Stiefvater skapar en intressant värld som verkar normal, likt vår egen men som döljer hemligheter. Hon ger en lagom dos av övernaturlighet och väver in det på ett smart sätt i handlingen. Karaktärerna är individuella och bjuder på överraskningar vilket uppskattas och jag ser fram emot hur de kommer utvecklas i de övriga böckerna i trilogin. Jag är också intresserad av att läsa Stiefvaters tidigare verk.

Betyg: 6

Förlag: B Wahlströms
Översättare: Carina Jansson
Utgiven: 2013
Författarland: USA
Sidor: 318
Genre: ungdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...