torsdag 18 juli 2013

Patrick Rothfuss - Vindens namn del 2

Underbara, underbara fantasyvärld vad jag älskar att besöka dig. Jag tackar dig Patrick Rothfuss för att du har skapat detta mästerverk och se till att fortsätta skriva på denna fantastiska trilogi. Jag ser nu fram emot att läsa del 2 som kommer anlända i min brevlåda om någon vecka.

Kvothe fortsätter sina studier vid universitetet, han försöker få in tillräckligt med pengar för att betala terminsavgiften genom att arbeta extra på kvällarna, samtidigt som han läser alltför många kurser för att skaffa sig så mycket kunskaper som möjligt. Detta visar sig tillslut ohållbart och han provar istället lyckan med sin lyra. Fejden med Ambrose fortsätter och blir värre än konflikten mellan Malfoy och Harry. 

Jag har redan hyllat del 1 av första boken och mina hyllningar fortsätter i detta verk men att höjer mitt betyg till högsta nivå. Spänningarna och intrigerna ökar, känsla och engagemang för bokens karaktärer är på topp då introduktionen skedde i förra boken. Jag får en magisk känsla i kroppen varje gång jag "hör" Kvothe spela på sin luta. Jag känner aggressionerna mot Ambrose och brinner för att veta mer om Chandrian. Boken är fruktansvärt beroendeframkallande och jag vill aldrig att den ska ta slut.

Betyg: 10 (Simple the best!)

Förlag: Damm förlag
Sidor: 388
Utgiven: 2009
Författarland: USA
Köp den här: adlibris
Övrigt: del 2 i första delen av
Genre: fantasy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...