lördag 20 juli 2013

Ally Condie - Crossed

Jag älskar omslagen på denna trilogi, de är snygga och förmedlar ett klart budskap: styrkan att befria sig själv vilket är precis vad huvudkaraktären Katcha går igenom i del 2 Ally Condies trilogi. Crossed blir tyvärr en mellanbok, vilket ofta händer i en trilogi. Den är inte dålig men inte lika fantastisk som ettan eller trean.

Cassia flyr undan Samhället (ursäkta min direkta översättning då jag lyssnat på engelska) för att finna sin älskade Kaj, på vägen inser hon hur skyddad hennes familj varit och hur svårt det är att överleva i det vilda. På vägen stöter hon ihop med en gammal bosättning där hon gör flera överraskande och förfärliga fynd.

I den här delen introduceras en ny uppläsare som gör rösten för Kaj. Jag gillar hur amerikanska och brittiska förlag satsar på teman för sina ljudböcker.  I del tre som jag redan lyssnat på men inte hunnit recensera presenteras en röst för Sandor.





Betyg: 6

Förlag: Penguin audio
Speltid: 9h 50 min
Uppläsare: Kate Simses & Jack Riccobono
Utgiven: 2011
Författarland: USA
Övrigt: del två i Matched trilogin
Köp den här: adlibris
Genre: postapokalyptisk, ungdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...