måndag 14 januari 2013

Martin Widmark - Polyhymnias guld

Tyko Flores äventyr fortsätter i Den tredje världen där Tykos mamma hålls fången. Men för att komma dit måste de först ta sig över det livsfarliga havet och sedan vidare genom De dödas stad. Ledsagade av den fruktade Ormapan!

De tre artisterna från vaudevillen lyckas rädda alla barnen genom att beslagta ett skepp. Tillsammans startar de sin spännande resa över havet för att finna Den tredje världen, där Tykos mamma hålls fången. De farliga havsströmmarna hotar att dra ner dem i djupet och när sedan Ormapan kommer flygande i en märklig farkost tror alla att slutet är nära. Källa: Adlibris


Min recension och omdöme gör inte denna bok rättvis då alltför lång tid har gått sedan jag läste del två i serien. Jag har också problem med uppläsaren då han inte skapar engagemang eller känsla för handlingen. Jag lyckas inte skapa en connection med karaktärerna och går mest och väntar på att ljudboken ska ta slut.

Har du läst boken? Berätta vad du tyckte och försök göra min recension mer positiv.


Betyg: 2

Förlag: Bonnier audio
Speltid: 5 h 27 min
Författarland: Sverige
Utgiven: 2011
Uppläsare: Jakob Eklund
Övrigt: del 3 i trilogin om Tyko Flores
Genre: yngre ungdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...