fredag 23 november 2012

Tidernas bästa sportreferat


Vem minns inte Zlatans klack som gör matchen oavgjord mot Italien i VM 2004? Eller när Thomas Wassberg vinner OS-guld i Lake Placid 1980, en hundradel före finländaren Juha Mieto? Vem minns inte när Björn Borg vinner 5:e raka Wimbeldon-finalen 1980?
Låt dig dras med i spänningen och glädjeruset tillsammans med bland annat sportkommentatorerna Lasse Granqvist, Åke Strömmer och Assar Rönnlund. Här får du en hel timme med de absolut bästa sportreferaten från Sveriges Radio som vi minns och fascineras av! Källa: CDON

Det här blev en ljudbok med energikick. Perfekt att lyssna på om du är  ensam eller i sällskap under   en biltur. Alla kommer känna igen sig, det kan dröja olika för var och en beroende på vilket årtionde man är född. Jag blev lycklig i hela kroppen när Fotbolls VM 1994 dök upp, tänk att en sådan händelse kan väcka så mycket känslor. Jag ler stort när Sverige gör den otroliga vändningen i hockey mot Finland och tårarna rinner när Mikael Ljungberg tar OS-guld i brottning. Det enda jag saknar är resuméer innan själva sportreferaten dvs. att presentationerna av dem skulle vara längre och mer omfångsrika samt att de tagit med fler händelser från andra sporter.

Betyg: 6

Förlag: Bonnier audio
Utgiven: 2012
Författarland: Sverige
Speltid: 1 h 13 min
Genre: historia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...