lördag 10 november 2012

E L James - 50 shades of grey

Fifty shades of dark behöver ingen ytterligare presentation utifrån bokens växande popularitet och beryktade innehåll. Jag stötte först på denna bok på min resa till USA i juni, detta var innan boken översatts till svenska.  I USA hade precis den tredje boken kommit upp och serien fanns i varenda skyltfönster.

Min slutsats efter att ha plågat mig igenom mer än femhundra sidor är att jag avskyr boken, denna serie och att författaren borde byta yrke eller gå och gömma sig i en vrå för att aldrig mer visa sig för världen. Om det var möjligt att sätta en åldersgräns på böcker vore denna bok en praktexemplar att börja med. Jag är så förbannad att jag inte kan göra den här recensionen rättvis. Jag ber er därför att läsa dessa  recensioner med bra talande bilder. Den avslutande delen i serien Fifty shades freed kommer jag inte läsa, det räcker att läsa denna fantastiska recension.



Betyg: 2

Förlag: Vintage books
Sidor: 514
Författarland: Storbritannien
Utgiven: 2011
Genre: erotisk skönlitteratur

2 kommentarer:

  1. Oj, varför hatade du den så mycket?
    Jag tyckte inte att den var sämre än vilken Harlequinroman som helst..

    SvaraRadera
  2. Beror nog på att jag inte tycker om Harequinböcker. Lite orolig för att alltför många ungdomar kommer läsa dem och tro att detta är någon form av verklighet. Samt att den är riktigt kass när det gäller språk och uppbyggnad. Läs recensionerna de prickar in allt jag tycker om böckerna.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...