måndag 5 november 2012

Terry Pratchett - Magins färger

Jag har svårt att recensera den här boken. Den främsta orsaken är att en lång tid har gått sedan själva läsandet, den andra orsaken är att jag är förvånad över min egen reaktion på boken. Jag har aldrig tidigare läst något av Pratchett  men jag har hört mycket gott om författaren från nära vänner. Jag älskar fantasygenren och borde därmed gilla den är boken...men det gör jag inte. Jag fann den tråkig, utan spännande karaktärer. Det kommer dröja ett bra tag innan jag träder in i Pratchetts värld igen. Vill du läsa en mer positiv och utförlig recension av boken klicka här.

Betyg: 4

Förlag: Wahlströms
Utgiven: 1996 (1983)
Sidor: 219
Författarland: Storbritannien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...