söndag 12 augusti 2012

Buthler och Örlund - Mord.net


Min syster har under flera månader påpekat att jag borde lyssna på en deckare av författarna Buthler & Öhrlund och nu har jag äntligen tagit mig själv i kragen, och inte blev jag besviken.Mord.net är en annorlunda deckare som mestadels berättas ur förövarens synvinkel. Bokens innehåll kretsar kring att du kan beställa ett mord på nätet av någon du vill få undanröjd dock är villkoret att du själv avrättar en person som någon annan vill få undanröjd.

Jag är inte mycket för deckare men den här bjuder på en spännande historia ur en annan synvinkel. Den är spännande och historierna är korta och vävs samman i ett gigantiskt nät. Du måste gilla noveller för att tycka om den här ljudboken. Det är träffande berättelse med ett intressant tema som jag undrar varför ingen annan författare tagit upp tidigare. Jag ser fram emot att lyssna på nästa bok av författarna Buthler & Örlund.

Betyg: 5

Förlag: B.Wahlström
Speltid: 13h
Utgiven:2007
Uppläsare: Tomas Bolme
Författarland: Sverige
Övrigt: Jacob Colt del 1
Genre: Deckare

4 kommentarer:

  1. Skönt att äntligen hitta ett positivt inlägg om den här boken. Har känt mig rätt ensam om att gilla den :)

    SvaraRadera
  2. Syrran har nämnt att den är en av deras sämre. Jag tyckte den är jättebra och då måste de kommande vara helt suveräna.

    SvaraRadera
  3. Själv tycker jag att detta är en av deras bättre :) Det beror lite på vad man gillar tror jag. Men jag tycker definitivt du ska fortsätta läsa.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...