lördag 11 augusti 2012

Max Brooks - Världskrig Z


Det här är en muntlig redovisning över zombiekriget. Huvudkaraktären reser världen runt och intervjuar personer som överlevt World war Z. Världen är förändrad och enbart spillror av mänskligheten lever kvar, nya länder har bildats, självständiga städer styr sig själva, människor har etablerat på de mest avlägsna platser som existerar på vårt jordklot. Deras livsöden är häpnadsväckande och intressanta då jag älskar apokalyptiska världar som är verklighetstrogna och intressanta. Författaren går in på detaljer som hur man avlägsnar levande zombier som fastnat på havsbotten eller hur halva USA är uppdelat i zombie respektive zombiefri del eller hur man inte hört något från Nordkorea sedan zombieutbrottet.

Jag har köpt in författarens debutbok Zombie survival guide som jag snart kommer läsa. World war Z kommer som film nästa år med Brad Pitt i huvudrollen. Bäst att du läser boken innan dess.

Betyg: 6

Förlag: Modernista
Sidor: 416
Originaltitel: World war Z
Översättare: Niklas Darke
Övrigt: Fristående bok efter The zombie survival guide
Genre: Sience fiction, zombies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...