tisdag 14 augusti 2012

George RR Martin - A clash of kings


I detta verk börjar TV-serien alltmer skilja sig från handlingen i bokserien. Det gör mig lite förbittrad att man avviker från handlingen men jag kan samtidigt förstå att det skulle krävas åtskilliga säsonger för att få med alla händelser i en serie böcker med mer än 800 sidor per bok.

Kriget mellan fem de fem kungarna har börjat och långt över havet börjar Daenerys alltmer söka efter en arme som kan ta henne tillbaka till sitt hemland för att återta tronen. Hotet mot The Wall ökar allt mer då the Others alltmer börjar synas. Wildlings har samlas under Mance Ryder för att storma Brödraskapets fästning. Tyrion Lannister har återupprättat sig som Kung Geoffreys hand och har därmed flyttat ner Tyrion från maktens tron.

Jag älskar bokserien, det är svårt att lägga ifrån mig boken och jag för numera utföra mutor för att få något gjort i lägenheten. Planen är att en timmes städning är likvärdigt med en timmes läsning. I nuläget befinner jag mig med näsan långt ner i A feat for crows så jag stannar här i min recension då jag är rädd för att blanda ihop deras innehåll.

Betyg: 8

Förlag: Spectra Books
Sidor: 1040
Svensk titel: Svärdets makt
Utgiven: 2000 (1998)
Författarland: USA
Övrigt: Del 2 i A song of ice and fire
Genre: fantasy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...