söndag 25 mars 2012

Marianne Fredriksson - Simon och ekarna


Tyvärr blev det här en misslyckad läsning för min del. Jag har hört så mycket bra om filmen Simon och ekarna vilket gjorde att jag beslutade mig för att läsa boken innan  filmen. Tyvärr orkade jag inte lyssna klart på boken, vilket är ovanligt för att vara mig. Bokens tempo och författarens berättarteknik tilltalar mig inte och jag finner boken urtråkig. Mitt vardagsliv påverkar betyget då jag har mycket att göra för tillfället vilket betyder att jag behöver en berättelse som får mig att släppa tankarna på privatlivet. Det lyckas inte Marianne Fredriksson med. Jag kommer dock hitta något tillfälle när allt lugnat sig och förhoppningsvis njuta av filmen Simon och ekarna.

Betyg: 2

Förlag: Bonnier audio
Speltid: 13 h
Uppläsare: Helena Brodin
Utgiven: 2005
Författarland: Sverige
Genre: skönlitteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...