torsdag 26 januari 2012

Janet Evanovich - Explosive eighteen


"FBI," the big guy said, flashing me an ID, then returning, it to this pocket. "Can we come in?"
"No," I told him.
"But we´re the FBI."

"Maybe," I said to the big guy. Maybe not. I didn´t catch your name."
"Lance Lancer." He gestured at his partner. "This is agent Sly Slasher"
"Lance Lancer and Sly Slasher? Are you kidding me? Those can't be real names."
"It's right here on our badges," Lancer said. "We're looking for an envelope you might have indavertently picked up."

Stephanie Plum har precis hemkommit från vad som skulle ha varit en avslappnade semesterresa. Men på grund av oförutsägbara händelser som involverade de båda männen i hennes liv. Hon är dessutom jagade av en änka, falska FBI agenter, riktiga FBI agenter och en knivgalning som kallar sig själv Razzle Dazzle. Allt för ett foto som oturligt hamnat i Stephanies väska.

Jag gillar, som tidigare nämnt, att fördjupa mig i Stephanie Plums värld. Den ger en bra avkoppling från en stressig vardag och det är skönt att då och då stretcha smilbanden. Det är framförallt Luna, genom sina snabba kommentarer som får mig att skratta. Evanovich har i denna bok valt att kasta in läsaren mitt i historien och måste då tålmodigt vänta innan alla pusselbitar hamnat på plats. Metoden fungerar men jag hade gärna sett att hon låtit oss läsare varit med på Hawaiiresan. Intrigerna i boken är okej men slutpoängen eller avslöjandet till varför alla är ute efter fotot var oerhört löjlig.

Betyg: 6

Förlag: Headline Review
Sidor: 305
Utgiven: 2011
Författarland: USA
Genre: skönlitteratur


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...