söndag 22 januari 2012

Fan fiction

Det är ett svårt beslut om man ska läsa fan fiction skapade verk av mina mest älskade karaktärer. Jag saknar Harry Potters fantastiska värld. Det går att läsa om J.K Rowlings böcker och vi väntar alla med spänning på att Pottermore ska bli verklighet, men det saknas ändå något nytt. Då finns författare som skriver egna fan fiction av kända verk vilka utspelar sig i samma värld eller i dess närhet. Att läsa eller inte läsa är den stora frågan.

Cassandra Clark som de flesta känner igen för böcker som City of bones eller City of glas har skrivit The Draco trilogy.

Hon har också skrivit en fan fiction till sagan om ringen. Verket är snarare en parodi och heter The very secret diaries. Rekommenderas om du har glimten i ögat och en tråkig dag.

I min bokhylla står den första delen i Mörkrets ring av Nick Perumov. Alvklingan utspelar sig 300 år efter Sagan om ringen. Jag väntar dock på att de övriga två böckerna ska publiceras innan jag börjar läsa.

En författare jag är lite besviken på är Stephenie Meyer då hon inte skriver något! Var är fortsättningen på The host och publicera för gud skull Midnight sun. Boken är den första boken Twilight ur Edwards perspektiv. Meyer började på verket men slutförde den aldrig då texten publicerades på nätet utan hennes godkännande. Du kan läsa de första kapitlen i Midnight sun här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...