onsdag 22 december 2010

Chris Cleave - Little Bee

The other hand är en berättelse som börjar baklänges dvs. läsaren slängs in mitt i historien och får sedan pussla ihop bitarna då fler och fler sidor vänder blad. Berättelsen kretsar kring Little Bee, som egentligen heter något annat och Sarah, en författare som försöker hitta meningen med sitt liv.
Detta är en bok som inköps för texten bakom boken:

We don´t want to tell you too much about this book.
It is a truly special story and we don't want to spoil it.
Nevertheless, you need to know something, so we will just say this:
It is extremely funny, but the African beach scene is horrific.
The story starts there, but the book doesn't.
And it's what happens afterward that is most important.
Once you have read it, you'll want to tell everyone about it. When you do, please don't tell them what happens either. The magic is in how it unfolds.


Boken är en otrolig läsupplevelse som berör och väcker känslor. Ilska, sorg och skratt mixas om vartannat. Språket är fantasifullt och ibland, enligt mig fördomsfullt. Eftersom texten ber mig att inte avslöja innehållet så kommer jag heller inte göra detta. Det jag kan säga att detta är en bra berättelse som kommer följa dig länge.

Betyg: 6

Förlag: Hodder & Stoughton
Antal sidor: 387
Release: Augusti 2008
Kategori: Skönlitteratur

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte varför det inte pratas mer om den här boken. Jag läste för ca ett år sedan och tyckte om jättemycket! /Therese

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en bok som försvinner i hyllorna. Alltför få recensioner på svenska.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...