söndag 5 september 2010

Charlaine Harris - Club dead

Bill är försvunnen och Erik hävdar att han övergivet Sookie för att gå tillbaka till en gammal flamma. Sookie vägrar först tro detta och när sedan det uppdagas att Bill har blivit kidnappad av en vampyrgrupp i Mississippi. Sookie rekryteras av Erik för att åka iväg och ”lyssna” på Club dead, ett fäste för de odödliga liksom skiftare och varulvar. Vid sin sida har hon den snygga varulven Alcide Herveaux och den sexuella spänningen mellan dem ökar ju mer berättelsen utvidgas. Tiden börjar alltmer bli knapp för att hitta Bill som nu varit borta i dagar och Sookie börjar alltmer tvivla att han lever.

Boken är i vissa partier i anda med New Moon. Vampyrhunken Bill försvinner och in träder varulven Alcide. Jag börjar alltmer förstå var Meyer fått sin inspiration ifrån. I Club dead skapar författaren en bättre historia med mer action och med en komik som är på topp. Den sexuella spänningen stiger mot kokpunkten vilket får mig att tänka tillbaka på toppböckerna av Janet Evanovich. Hjältinnan Sookie blir utsatt för många prövningar, både fysiskt och psykiskt i denna bok. Även om jag tycker vissa handlingar är rent idiotiska så är jag imponerad av Sookies starka vilja att säga tack och hej då. Innan denna bok hade jag nästan tänkt att ge upp True blood men nu känner jag mig fast och kommer fortsätta.

Betyg: 8

Spänning: 4
Humor: 3
Kärlek: 4
Lärorik: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...