söndag 8 augusti 2010

Lee Child - Dubbelspel

När Reacher får syn på en gammal bekant på stan. En bekant som han trodde sig ha dödad för mer än tio år sedan. Upplevelsen är starten på en jakt för Reacher att se till att hans tydliga misstag rättas till. För att genomföra detta ger han sig in i ett farligt dubbelspel där han balanserar att vara undercover cop för att knäcka en drogliga och att hitta och döda personen från det förflutna.

Detta är den sämsta Lee Child bok jag läst. Jag brukar gilla tempot, intrigerna och styrkan hos Reacher, men i detta verk är han enbart tråkig och långsam. Berättelsen startar upp bra med ett snabbt tempo men sedan tappas all livsgnista. Jag är i efterhand mycket förvånad över att ljudboken bestod av 16 skivor. Detta borde skapa förutsättningar för en komplex handling men jag skulle kunna trycka ihop allt till ca 7 skivor. Jag rekommenderar istället Prickskytten eller Trubbel. Titta på författarens länk till höger i menyn så kan ni läsa om mina recensioner över dessa två.

Betyg: 4

Humor: 0
Spänning: 2
Lärorik: 2
Kärlek: 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...