torsdag 5 augusti 2010

Andrew Taylor - De fyra yttersta tingen

Det som inte får hända inträffar. Lucy försvinner spårlöst från sin dagmamma. Mamma Sally är diakon i traktens församling och får ett nervöst sammanbrott. Familjen bryter samman då pappan ägnar dagarna åt att leta efter Lucy utan att prata med sin fru. När polisen hittar delar av ett människobarn i en kyrka kallas föräldrarna in för att avgöra om det är Lucys kropp.
I en annan del av London är Angel och Eddie återigen glada över att ha ett vackert barn i källaren.

Jag hade hoppats att få läsa en spännande, snabb thriller, men tyvärr är boken energifattig och grå. Det är visserligen fascinerande att följa dramat ur bådas perspektiv men författaren skapar inte mycket spänning och det är svårt att ta till sig och förstå samtliga karaktärer. Detta kan visserligen bero på att detta är första boken i en trilogi (dock är alla böcker fristående) och jag anar att mycket kommer förklaras i nästa del. Allt prat om gud och gudstro gör mig trött och ointresserad. En bok som kan fungerar om du inte har tråkigt hemma och inget annat finns att läsa.

Betyg: 5

Spänning: 1
Lärorik: 2
Humor: 0
Kärlek: 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...