söndag 15 augusti 2010

Janet Evanovich - Sizzling sixteen

Stephanie Plum är i farten igen. I jakten att spana och jaga ifatt brottslingar som stuckit från borgen. Det är hennes leverbröd och ju mer brottslingar hon fångar in desto mer pengar måste hennes perversa kusin Vinnie betala ut. Vinnie är själv ute på hal is då han har spelat bort alltför mycket pengar till icke trevliga människor. När Vinnie blir kidnappad måste Stephanie och hennes vänner Lula och Connie försöka rädda situationen. Stephanie kämpar dessutom med den eviga frågan om hon ska välja staden snyggast och hetaste snut Morelli eller den mystiska och farliga Ranger.

Same old, same old eller The show most go one. Detta är en klassisk Evanovich roman. Stephanie Plum jagar efter brottslingar och råkar i trubbel oftast tillsammans med Lula. I denna del möter de krokodiler och tacklar brottslingar på begravningar. Mormor Mazur gör som vanligt små inslag. Det är tur att Evanovich bara producerar en bok per år i denna genre annars skulle jag tröttna. Visst är böckerna charmiga och jag skrattar ibland men storyn känns utvattnad. Den sexuella spänningen som tidigare har funnits mellan Stephanie och Morelli samt Ranger är tillbaka på noll och inget händer. Jag vill känna rodnad och fnittra mer!

Betyg: 5

Spänning: 2
Kärlek: 2
Humor: 3
Lärorik: 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...