torsdag 15 juli 2010

Diane Wei Liang - Jadeögat

Mei, en 30-årig singelkvinna, har just startat en detektivbyrå i Peking. Hennes första uppdrag visar sig bli mer privat än vad hon först hade anat. Hennes sökande efter en försvunnen jadesten låter henne inte bara ta del av en mörkare del av Kinas historia, utan leder henne också in i hennes egen familjs hemligheter och lögner.
Källa:bokus

Jag vill utforska författare från Asien och mitt val föll på Mei Wang. Tyvärr var den inte så bra som jag hoppats. Meis uppdrag blir åtsidosatt av personliga händelser och familjen. Sökandet efter jadestenen inträffar aldrig och slutet är en enda tråkig flopp. Jag får vissa glimtar av Kinas kultur och traditioner men jag hade hoppats på mer. En ursäkt är att boken kort, vilket kanske är en tradition i Kina. Därmed finns det inte plats för mina förväntningar. Texten från Bokus lever inte upp till innehållet.

Betyg: 4

Humor: 0
Spänning: 1
Kärlek: 0
Lärorik: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...