lördag 31 januari 2009

Torey Hayden, Skymningsbarn

Än en gång snubblar jag över ett mästerverk. Hur jag kan ha missat denna författare tidigare är för mig en gåta. Jag kommer hädan efter att söka med ljus och lykta efter mer böcker ur denna genre.
Torey Hayden är en av USA mest välkända barnpsykologer. Hon har skrivit böcker i mer än två decennier. I samtliga skildrar hon sina fall och möten med barn som utsatts för våld och andra oförättade upplevelser, framförallt orsakade av vuxna människor.
Jag upplevde många känslor när jags lyssnade på denna bok: ilska och glädje dominerade starkt. Att vuxna människor kan behandla barn på ett så hemskt sätt är för mig en gåta som nog aldrig får ett svar.
Mitt tips är helt enkelt: Läs den eller framförallt lyssna på den. Jag garanterar en superb upplevelse

Betyg: 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...