fredag 26 december 2008

Janet Evanovich, Nedlagt byte (three to get deadly)

I denna scen har några män brutit sig in i Stephanie Plums lägenhet och hotar henne.

Han tog úpp ett litet kuvert ur påsen och höll upp det framför mig "Boy, högsta kvalitet".
Boy var heroin. Kokain kallades girl.
Han med sprutan öppnade locket till hamsterburen, stack ner handen och lyfte upp Rex med sin lediga hand. " Nu börjar demostrationen".
Det hög till i hjärtat på mig.
"Det här är sista varningen. Den här gången dödar vi hamstern. Nästa gång blir det du".
"Säg hejdå", sa han med sprutan. "Jag ska injicera honom rakt i hjärtat".
Det finns en gräns för hur mycket man tolererar. Jag hade blivit pepparsrayad, nedslagen och förföljd av maskerade män. OCh genom allt detta hade jag ändå bibehållit ett realtivt lugn. Men när folk kom och hotade min hamster förändrade de spelets regler drastiskt. När någon hotade min hamster förvandlades jag till en kvinnlig King Kong.

Betyg: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...