fredag 26 december 2008

Janet Evanovich, Fångat byte (Four to score)

Stephanie Plum är på middag hemma hos sin "normala" familj, som i denna scen försöker leka matchmaker mellan Stephanie och en viss Eddie Kuntz.

Jag satte mig på min plats vid bordet och hamnade brevid Eddie Kuntz.
"Din mormor berättade att du behöver en karl, och just nu är jag ledig, och jag gillar ju äldre brudar också. Så nu hade du tur."
Den äldre bruden lyckades genom en heroisk viljeansträgning låta bli att sticka gaffeln i ögat på Eddie Kuntz.
När vi kom till bananpajen var jag gaska rastlös. Ännu mer besvärande var det att servetten rörde sig i knät på Eddie Kuntz utan hjälp av hans händer. Min första impuls var att skrika "En orm!", och skjuta den, men det skulle antagligen inte se så bra ut på rättegången.

Betyg: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...