onsdag 24 december 2008

Janet Evanovich, Jagat byte (Two for the dough)

Fortsatt störtkär i denna serie. Eftersom det är så många böcker väljer och de är mycket snarrika väljer jag att skriva med roliga citat.
Framförallt älskar jag Stephanie Plums mormor, en riktig kruttant.

Det var en tjusig ring George har på sig, sa mormor till mrs Mackey.
Det är ordensringen, Gud signe hans själ, han ville bli begravd med ordensringen på.
Mormor böjde sig fram över kistan för att se efter närmare coh sträckte ut handen mot ringen. Hoppsan.
Ingen tordes fråga.
Mormor rätade på och ryggen och vände sig om mot oss andra. Har ni sett på maken, sa hon och upp ett läppstiftstort föremål. Fingret trillade av.
Mrs Mackey dråsade avsvimmad omkull på golvet med ett brak, och Marjorie Boyer rusade gallskrikande därifrån.
I dennna del jagar Stephanie och hennes mormor en person i bil.
Nej, nu får det vara nog, sa mormor. Jag är för gammal för sådant här knuffande. Benstommen är skör, vet du. Med de orden drog hon upp en .45-kalibrig revolver med lång pipa ur tygkassen och hoppade ut på trottoaren. Här ska du få!, sa hon och siktade på den andra bilen. Hon fyrade av den, en eldsflamma slog utur mynningen och rekylen puttade omkull henne på ändan.
Järnhård lady på 80 år :)
Betyg: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...