lördag 28 augusti 2021

Review: Dansa min docka

Dansa min docka Dansa min docka by Anna Jansson
My rating: 3 of 5 stars

Jag gillar att Anna Jansson håller igång två serier och att hennes andra satsning utspelar sig i Örebro. Jag cyklar förbi Västra mark på vägen till jobbet och jag ryser med tanke på vad vi i Sverige utsatte våra medborgare för för inte allt för länge sedan. På Västra mark steriliserades kvinnor i tron om att det skulle ta bort deras sexuella lustar och för att förhindra att deras orena avkommer skulle vandra på våra gator. Hur kan staten, sjukvården och allmänheten tillåta att det skedde? Jag blir så upprörd! 

Jag tackar Anna Jansson för att hon upplyser mig om min egen hembygd och hur intressant det är att läsa om Örebro utifrån en bok, en deckare. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...