söndag 27 december 2020

Review: A ​Sky Beyond the Storm

A ​Sky Beyond the Storm A ​Sky Beyond the Storm by Sabaa Tahir
My rating: 3 of 5 stars

Det är svårt att helt ta till sig en bok och framförallt avsluta en serie när det gått så lång tid sedan jag läste de tre första böckerna i serien. Jag gillar serien men har inte ambitionen att läsa alla böcker igen. Tidsaspekten gör att betyget sjunker och att jag inte kan engagera mig till hundra procent i handlingen, jag hänger inte med i alla karaktärer och återkopplingar går mig förbi. 

Jag har inte tråkigt när jag läser boken och jag ser fram emot läsningen. Tahir verkar inte gilla barn då hon har upprepade tendens att mörda barn på grymma sätt i boken. Mitt mammahjärta går sönder gång på gång och jag saknar bitvis en mer vuxen fantasy värld. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...