torsdag 31 december 2020

Review: Insekternas planet - om småkrypen vi inte kan leva utan

Insekternas planet - om småkrypen vi inte kan leva utan Insekternas planet - om småkrypen vi inte kan leva utan by Anne Sverdrup-Thygeson
My rating: 5 of 5 stars

Detta blev en fantastisk läsupplevelse, överstrykningspennan har gått varm och jag kommer kunna sätta ihop en fantastisk presentation för mina elever när vi arbetar med insekter. Jag är grymt imponerad av författarens kunskap och hur hon presenterar den, allt är en kombination av kunskapsinhämtning, humor och största allvar. Insekternas planet ska avnjutas sakta, några sidor i taget för att få ut maximal kapacitet. 

Jag inser att idéen med att skriva om fascinerande djur på vår planet har spridit sig och numera finns på min att läsa lista böcker om ålar, getingar och svampar (ej inom djurriket utan tillhör ett eget rike). 2021 kommer bjuda på mycket kunskapsinhämtning och uppdateringar av lektionsplaneringar. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...