torsdag 31 december 2020

Review: Bergtagen

Bergtagen Bergtagen by Camilla Sten
My rating: 3 of 5 stars

En cirkelbok som framröstats i cirkeln på jobbet. Jag har tidigare inte läst något av Camilla Sten men vi har haft henne på författarbesök på skolan (innan Covid). Jag borde ha skrivit denna recension tidigare vilket inte gör den helt rättvis. Jag gillar handlingen och jag gillar miljöerna som boken utspelar sig i och karaktärerna, författaren knyter samman historia och nutid på ett skickligt sätt och hon fyller den med en lagom dos av övernaturlighet.

Jag ser fram emot att läsa vidare på Järvhögatrilogin, även om det säkerligen dröjer innan nästa kommer ut. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...