fredag 18 september 2020

Review: Skuggan bakom dig

Skuggan bakom dig Skuggan bakom dig by Anna Jansson
My rating: 4 of 5 stars

Jag gillar verkligen Anna Janssons nya karaktär Christoffer Bark. Det jag gillar förutom själva karaktären är att handlingen utspelar sig i Örebro och att författaren fortsätter överraska mig med intressanta ämnen och oväntade vändningar. Jag blir nyfiken på min egen hemtrakt när okända platser dyker upp i berättelsen samtidigt som kände platser gör mig glad och jag nickar ivrigt när Bark besöker en av dem.

 I början hade jag svårt för att de bytt uppläsare för denna serie. För mig är Anna Jansson och Marie Richardson synonymer men jag börjar alltmer vänja mig vid att Niklas Engdahl tagit över facklan. Handlingen fortsätter strax efter att den första boken i serien utspelat sig så jag rekommenderar nya läsare att starta från början. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...