söndag 13 september 2020

Review: Dvärgen

Dvärgen Dvärgen by Pär Lagerkvist
My rating: 2 of 5 stars

Jag borde läsa fler klassiker och det är skönt att medlemmarna i bokcirkeln tvingar in mig på denna genre. Jag har (skamligt nog) inte läst något tidigare av Pär Lagerkvist. Medlemmarna i bokcirkeln beskriver hans övriga böcker som mer positiva och inspirerande. Dvärgen ska vara en bok som Lagerkvist skrev utifrån den ondska som andra världskriget spred.

Jag valde att lyssna på boken och blev inspirerad av den inledning som artisten Petter skrivit om boken. I efterhand är jag lite undrande hur artisten kunde bli så inspirerad av detta verk att han anser att den var starten för hans intresse av litteraturen. Själv mådde jag konstant dåligt när jag läste boken och den ondska som spirar ut ur boken. Jag förstår nu hur människor formas som aldrig har upplevt kärlek, aldrig har fått en kram eller en uppmuntran.


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...