onsdag 5 augusti 2020

Review: Edgedancer

Edgedancer Edgedancer by Brandon Sanderson
My rating: 5 of 5 stars

I oktober släpps äntligen Sandersons nästa bok i The stormlight archive, fram till dess får jag njuta av hans novell Edgedancer. Edgedancer är lite lång för att vara novell, vilket författaren påpekar i efterordet. Jag är bara tacksam så jag precis som författaren har fattat tycke för Lift och jag hoppas hon kommer få mer utrymme i den kommande boken. 

Lift är inte som de övriga knight radiants, hon är mer jordnära och har vuxit upp utan rikedom, av varken en förälders kärlek eller pengar. Ändå har hon utvecklat en godhet för att se och höra människor som samhället glömt bort. Dock har hon mycket att lära om livet och sin nya partner Windly.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...