söndag 27 oktober 2019

Review: Kyla

Kyla Kyla by Therese Henriksson
My rating: 3 of 5 stars

En bokcirkelbok som gick hem hos mig för sin enkelhet av att belysa en dystopisk framtid. Här är det varken naturkatastrof, aliens eller global uppvärmning utan ett vanligt strömavbrott. Dock ett strömavbrott som gäller större delen av Sverige och där strömmen inte kommer tillbaka. Hur många känner du som har en vedeldad spis eller brasa och som kommer välkomna främlingar in i sitt hem som inte har möjlighet att värma sig på något annat sätt än via din brasa. Hur stort är ditt förråd av mat, tändstickor, medicin och mycket annat. Efter att ha läst denna bok har jag numera införskaffat en yxa (hur ska du annars få tag i ved) och en fotogenlampa.

Det jag stör mig på i boken är den kvinnliga huvudkaraktären som tar enorma risker för att skaffa mat. Risker som kunnat undvikas med samarbete men där huvudkaraktären snarare fokuserar på att imponera och vara steget före alla andra.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...